2011年1月5日星期三

HAPPY 2011! 新年快乐!哈哈哈....

1st of all,  glad you are here. means u are very loyal to me, right?
2nd, happy new year! wish you all the best!
3rd, continue follow my update, k?

hahahhahaa... belows are my wishes, hope, or changes wanna do it future lah...
please click “read more" to READ MORE lah!! hahahhahahaaa....

第一,你的回访是我的荣幸。代表你是很支持我的,对吧?
第二,新年快乐!祝你们一帆风顺!
第三,继续支持我啦?好吗!

以下都是我在新的一年的展望,计划与变化!
请按“read more"来阅读更多啦!



FAMILY&RELATIVES亲情
1.hope my mum recover soon
希望我的妈妈病情赶快复原。
2.hope my dad is really well management on this on business or investment.
希望我爸会有更好的前途,更好的机会,不要投资错误。更好的未来。
3.hope my younger sister can really consider what subject or what future she wants. hope her bf treat her lagi best, behave more good good, coz sometimes to emotional, be mature more...
希望她赶快想好她的计划,要读什么课,希望阿mou对她很好。有时不要那么小姐脾气,成熟些。(但照顾妈妈后有变得比较好了。)哈哈哈....
4.hope my family will have a big group photo on chinese new year!
 希望大家在新年有张大和照!黄家大和照!外婆那里也拍一张!
5.hope i can link up all my cousins because we in a big family, leaving in different places, so i hope i can do somethg to let us stay close.
和所有堂哥堂姐堂弟堂妹有更好的联络!想唤起交换交流方式啦!

FRIENDSHIP友情
1.Hope our 5H will keep continue haivng gathering no matter i'm not around.
希望我的中学5青班的聚会还是会继续进行的。
2.hope all my friends will get a awesome, great soulmates in their precious lifes.
希望我的朋友知己们可以找到自己最心爱的那一位,永浴爱河。^^
3. hope still will have a project or any crossovers on my all friends and buddies.
虽然我做的21smile不成功,希望下次还会有牵涉到你们的企划。
4. I really appreciate those who really gives me advice, cares, opinions, or really helps me, inspiring me, play together with me alot alot, no matter online or offline friends, those real friends or web friends that havent meet up b4, alot alot precious friends and moments happened in my life. hope somedays i cant show my appreciation of me on you.
真的感谢在我生命中曾出现过的每一位朋友,无论是在网上还是现实生活,还是从网上走到现实的,还是从现实走到网上了,一切的一切真的感激不尽。你们可能真的很难了解你们对我的影响与意义,但是我真的无言感激,希望该天我会有实际的行动感谢你们,到时别觉得好像太过热情就好。^^
5.i hope all of them wont argue with each other, no matter what happen.
希望我的朋友之间不会有任何误会,希望大家真的是约在一起玩的!



CAREER/STUDY事业/学业
1.actually i'm resigning soon. becoz i;m going to continue study soon. so i hope i can do well later lah.其实我即将辞职了,因为我已经要去升学了。就希望到那里会过得很好。
2.hope i can do well more in website design.希望可以更深入的学网页设计。
3.Next time i hope i can have a photography gallery book is about jonker walk. like go to jonker free snap photos for people, then collects those smile, sadness or even any interesting.
希望可以出本关于鸡场街的摄影集(好像很厉害酱hor?)。其实也希望拍鸡场街的timeslapse的video。应该会很棒吧?
4. hope next time i can find a true design identity for my own, or become famous artist like nigo, kaws, likeblack,dorophy tang...希望将来真的可以成为有个人风格的设计创作者,想nigo,TK,likeblack,dorophy tang, kaws 等等的大师级人物。
5.i love music also, so i hope i can start composing song back to sell. hahahhaa....
希望能从新真正开始写歌,真的能做出好歌。这真的要感谢 Aki黄淑惠的分享与inspiring啦!
6.hope having more possiblity on my photography skills and harwares lah...
在摄影方面希望可以有更大的进步与学习的空间,迈向更好的器材及相片素质啦!
7.i hope i can do well t-shirt design, to sell in threadless de. hahahaha....
希望可以做很棒的t恤设计,可以在threadless上卖! 


PHOTOGRAPHY摄影
1.actually i wanna upgrade all my equipments to have better quality and posibilities. hahaha, like hope can upgrade to 7D( or 7D replacement, but today i heard review said 60D better lah, on sound recording part lah.. hehehe....) have an  tokina11-16 f2.8, 17-40 f2, 8mm fisheye samyang, 70-200?? more flashgun di866 or ex580II? tripod and more more more lah.. wakakaka....其实希望可以升级一些器材啦,可以有更好的摄影范围,有更好的表现。
2. belows are the titles that i hope i can shoot it on future:以下是我希望未来可以拍到的照片:
- cute kids可爱的小孩。
- light bulb concept outfit (zara your idea)灯泡设计服装
- a girl with white white fabric 白色大布的主题
- a girl came out from water 出水芙蓉的精灵
- interview of celebrities 艺人采访还是访问
- lingeries? hahahaha.... 睡衣还是内在美系列?
- pretty photos that sexy but didnt feels like too horny or bad thking 性感却不油腻的性感照片 
- melaka  jonker smile project 马六甲笑容收集
- my own grandma 自己的外婆
- fashion photography 时尚摄影
- nightclub or bar photography 活动派对夜店酒吧摄影
- somethg weird, shock or interesting 更加奇怪特别异样的都想尝试
- and much more actually, suddenly cant list out其实很多都想尝试一下,一下想不起来!


OTHERS其他
1. i hope i can have a better guitar. 希望可以拥有更好的吉他。
2. can have better basketball shoes and return to the court.买一双不会在让我拗到脚的篮球鞋啦,希望可以赶快回到球场上。
3. play more film and explore more in lomgraphy 万更多的菲林摄影啦!
4.really hope my future study is pretty smooth and wonderful lah! 真的希望我的升学会是一个很棒很棒的旅程,虽然伤心不快乐一定会有,但还是尽量希望少一点啦!




actually i'm still alot things need to improve and do it, these are just a memorandum or a record for future refer.so, wish you have a great dream, and wish me too lah......
其实我也还有很多东西想做,很多东西想完成,想提升,想拥有。但不能一瞬间就有完的。对吗?所以就按部就班的慢慢实现吧!祝福你们有更好的梦想与未来。也祝福我吧!


引用我偶像的歌:”做不了的梦想,换个梦不就得了。“主佑平安!


10 則留言:

Cally Tan 說...

也太详细了吧~~~~~~~~ 厉害到!!!!!
祝你所有都得以实现!!!

edmund ng 說...

是啊?太详细嘛?哈哈哈哈....
可能将来也要给自己看嘛!哈哈哈.....
谢谢你啦!

shirleen 說...

拍鸡场街的timeslapse的video...

我有興趣我有興趣找我合作找我合作 XD

加油吧 :)

edmund ng 說...

@shirleen:真的?好的好的。有机会一定找你的。哈哈哈...

Ibeee 說...

哇~升学快乐XDD 祝你新的一年会更好。加油吧~

edmund ng 說...

ivy谢谢你啦!哈阿哈哈....
你也一样啦!!!

Hilda Milda™ 說...

You sure have a lot of wishes! :D

Pek Chek Kia 說...

That's very details of more like 'to-do-list' XD

"- pretty photos that sexy but didnt feels like too horny or bad thking 性感却不油腻的性感照片" - if got go take sexy girls dun forget me ar... haha

kathy 說...

希望我的朋友知己们可以找到自己最心爱的那一位,永浴爱河。^

哇。。我第一次看时看不清楚,看成了“希望我可以在朋友和知己中到自己最心爱的那一位,永浴爱河。”

吓了一跳

dblchin (double chin) 說...

happy 2011! have a great one yourself!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
z35W7z4v9z8w